Ontdek hoe jij meer klanten kunt helpen met de kennis die je hebt.

Met dit stappenplan maak je een opvallend goede programma's die altijd voor minimaal 90% volgeboekt zijn.

Page content

article content

Hoe kun jij jouw eigen aanbod in de markt zetten?

Een geweldig idee

Haar gezicht licht helemaal op als ze vertelt over haar nieuwe dienst. Voor me zit een ondernemer met een nieuw idee voor een zakelijke dienstverlening. Het idee is nog vers, maar je kunt nu al zien hoe ze gaat stralen als ze erover praat.

Een paar dagen later maak ik hetzelfde nog een keer mee. Voor me zit weer een ondernemer. Ze zegt dat ze dé expert wil worden in haar vakgebied. Ik kijk haar blij aan, ik ben dol op dit soort ambities. Zij kijkt stralend terug, ze heeft haar doel gevonden.

Het leuke van mijn werk is dat ik dagelijks werk met ondernemers met prachtige ideeën en oplossingen waarmee ze hun klanten verder kunnen helpen. Dit zijn mannen en vrouwen met een hoop expertise en een bak aan ervaring die iets nieuws aan het creëren zijn, iets dat er nog niet is. Of het is er wel maar nog niet op deze manier.

Hoe ga je daarmee een goede boterham verdienen?

Dat is vaak weer een ander verhaal en ook een andere expertise. Veel ondernemers hebben hun huidige bedrijf opgebouwd met advieswerk of consultancy. Een advocate, Nancy, die ook haar expertise als mediator wil inzetten, een therapeut die nu van over de hele wereld klanten ontvangt, maar daardoor wel elke dag met 10 tot 15 klanten aan de slag is. Onlangs was hij ziek en toen werd hem nog veel duidelijker dat alleen deze 1 op 1 manier van werken voor hem op de langere termijn niet de oplossing is.

Het zal jouw succes versnellen als je die expertises ontwikkelt.

Als je tot nu toe 1 op 1 hebt gewerkt en je wilt met jouw aanbod met groepen werken, dan gaat het al over jouw expertise

  • als groepsbegeleider of trainer
  • als marketeer
  • als verkoper

Drie totaal verschillende gebieden waarbij je het ene gebied misschien al meer ontwikkeld hebt dan het andere. Je hebt ze alle drie nodig. Het goede nieuws is dat je dit kunt leren en dat je het niet allemaal zelf of alleen hoeft te doen!

Daarnaast gaat ondernemen ook vaak nog over jouzelf. Jouw persoonlijke ontwikkeling. Misschien ben je zelf wel je grootste bottleneck. Haha!

De reden?

Als je een groots plan introduceert, dan zit er diep in ons een mechanisme om onszelf en onze ideeën meteen klein te maken. Er komen stemmen als: “Wie ben ik dat ik… ? Wie zit er op mij te wachten? Ik kan toch niet zoveel geld vragen voor…”

Ik herken deze stemmen. Been there, done that. Ik heb in de afgelopen jaren heel wat geworsteld om deze stemmen te dimmen en om veel groter te gaan denken, groter dan ik ooit voor mogelijk had gehouden.

Je bent zelf soms de grootste bottleneck

Laatst sprak ik een vrouw, die mij slechts twee keer had gezien, met een tussenpoos van een jaar. Een keer toen ik nog aan het worstelen was, en één keer toen ik het lichtknopje had gevonden. Ze vroeg letterlijk aan mij: “wat heb jij gedaan om het licht aan te zetten?”

Nu verdien ik een goed belegde boterham met werk dat ik het allerliefste doe. Regelmatig start ik een nieuw 6-maanden programma, waarin ik ondernemers help om een high end aanbod in de markt te zetten, waarmee ze op een prettigere manier veel meer gaan verdienen dan toen ze nog uurtje-factuurtje werkten.

Het is ongelofelijk leuk om ondernemers in deze programma’s te begeleiden. Ik zie hoe ze groeien, ik zie dat ze prachtige programma’s in de markt zetten en ik zie ze ook klanten werven voor deze programma’s. Ik word daar echt heel blij van.

Je kunt het niet alleen doen en dat hoeft ook niet

Ik heb er veel voor gedaan om zo ver te komen, maar ik had dit nooit in mijn eentje kunnen bereiken. Je hebt echt iemand, of zelfs een hele groep mensen nodig die je uitnodigen om voorbij de grenzen van je comfortzone te komen. Want daar zit je financiële, persoonlijke en professionele groei.

Als je in je eentje aan het worstelen bent, kom je nooit voorbij deze grenzen van je comfortzone. Dan zijn er teveel stemmen in jou die je binnen deze grenzen willen houden, waar het tenslotte veel veiliger is. Je krijgt last van uitstelgedrag, of onzekerheid, of je blijft wekenlang in dezelfde cirkels ronddraaien in je hoofd en komt geen stap verder.

Dan heb je iemand nodig die je uitnodigt om groot te denken én die je helpt om je plannen vorm te geven in een prachtig aanbod voor je klanten.

En zelf heb ik ook altijd coaches

Zo ben ik gisteren weer begonnen met de business school van Simone Levie (ooit klant bij Workshoptrainer, hoe leuk is dat?).
Weet ik dan niet hoe ik programma’s moet ontwikkelen en in de markt zet? Zeker, maar toch vind ik het super belangrijk om te blijven ontwikkelen en met een interessante community in contact te zijn waar ik nieuwe dingen kan toetsen, mijn vragen kan stellen en onzekerheden kwijt kan. En Simone is zo geweldig gegroeid in de afgelopen jaren dat ik daar nog veel van kan leren. I love it!

En ja ik help jou ook graag met groeien, ontwikkelen en mooie dingen in de markt zetten. Ik doe niets liever. Elke week spreek ik 3 ondernemers om voor hun business en hun plannen de volgende stap te bepalen. Wil jij één van die drie zijn, vraag dan een Wat-Is-Mijn-Kennis-Waard gesprek aan via deze link.

Comment Section

0 reacties op “Hoe kun jij jouw eigen aanbod in de markt zetten?

Plaats een reactie


*