Page content

article content

Hoe kun jij jouw eigen aanbod in de markt zetten?

Een geweldig idee

Haar gezicht licht helemaal op als ze vertelt over haar nieuwe dienst. Voor me zit een ondernemer met een nieuw idee voor een zakelijke dienstverlening. Het idee is nog vers, maar je kunt nu al zien hoe ze gaat stralen als ze erover praat.

Een paar dagen later maak ik hetzelfde nog een keer mee. Voor me zit weer een ondernemer. Ze zegt dat ze een goeroe wil worden in haar vakgebied. Ik kijk haar blij aan, ik ben dol op dit soort ambities. Zij kijkt stralend terug, ze heeft haar doel gevonden.

Het leuke van mijn werk is dat ik dagelijks werk met ondernemers met prachtige ideeën en oplossingen waarmee ze hun klanten verder kunnen helpen. Hoe kun jij jouw eigen aanbod in de markt zetten? Dit zijn mannen en vrouwen met een hoop expertise en een bak aan ervaring die iets nieuws aan het creëren zijn, iets dat er nog niet is. Of het is er wel maar nog niet op deze manier.

Hoe ga je daarmee een goede boterham verdienen?

Veel ondernemers hebben geen idee hoe ze daar een goede boterham aan kunnen verdienen.

De reden?

Als je een groots plan introduceert, dan zit er diep in ons een mechanisme om onszelf en onze ideeën meteen klein te maken. Er komen stemmen als: “Wie ben ik dat ik… ? Wie zit er op mij te wachten? Ik kan toch niet zoveel geld vragen voor…”

Ik herken deze stemmen. Been there, done that. Ik heb in de afgelopen jaren heel wat geworsteld om deze stemmen te dimmen en om veel groter te gaan denken, groter dan ik ooit voor mogelijk had gehouden.

Je bent zelf soms de grootste bottleneck

Laatst sprak ik een vrouw, die mij slechts twee keer had gezien, met een tussenpoos van een jaar. Een keer toen ik nog aan het worstelen was, en één keer toen ik het lichtknopje had gevonden. Ze vroeg letterlijk aan mij: “wat heb jij gedaan om het licht aan te zetten?”

Nu verdien ik een goed belegde boterham met werk dat ik het allerliefste doe. Om de drie maanden start ik een nieuw 6-maanden programma, waarin ik ondernemers help om een high end aanbod in de markt te zetten, waarmee ze op een prettigere manier veel meer gaan verdienen dan toen ze nog uurtje-factuurtje werkten.

Het is ongelofelijk leuk om ondernemers in deze programma’s te begeleiden. Ik zie hoe ze groeien, ik zie dat ze prachtige programma’s in de markt zetten en ik zie ze ook klanten werven voor deze programma’s. Ik doe heel regelmatig rondedansjes als ik hoor hoeveel succes mijn klanten hebben met hun dienst.

Je kunt het niet alleen doen en dat hoeft ook niet

Ik heb er veel voor gedaan om zo ver te komen, maar ik had dit nooit in mijn eentje kunnen bereiken. Je hebt echt iemand, of zelfs een hele groep mensen nodig die je uitnodigen om voorbij de grenzen van je comfortzone te komen. Want daar zit je financiële, persoonlijke en professionele groei.

Als je in je eentje aan het worstelen bent, kom je nooit voorbij deze grenzen van je comfortzone. Dan zijn er teveel stemmen in jou die je binnen deze grenzen willen houden, waar het tenslotte veel veiliger is. Je krijgt last van uitstelgedrag, of onzekerheid, of je blijft wekenlang in dezelfde cirkels ronddraaien in je hoofd en komt geen stap verder.

Dan heb je iemand nodig die je uitnodigt om groot te denken én die je helpt om je plannen vorm te geven in een prachtig aanbod voor je klanten.

Ik doe niets liever. Elke week spreek ik graag 3 ondernemers om voor hun business en hun plannen de volgende stap te bepalen. Wil jij één van die drie zijn, vraag dan een Wat-Is-Mijn-Kennis-Waard gesprek aan via deze link.

Comment Section

1 reactie op “Hoe kun jij jouw eigen aanbod in de markt zetten?


Door Almira van Tiel op 27 december 2014

Hallo,
Ik zou graag meer willen leren hoe ik Mijn bewegingslessen in een workshop te kunnen neerzetten. Vooral yoga lessen.
Yoga met een bepaald thema. Waar ik hulp bij nodig ben is hoe ik Mijn aanbod bij de mensen krijg, hoe benader ik Mijn doelgroep, hoe verdien ik meer, hoe maak ik de workshops interesant.

Plaats een reactie


*