Page content

article content

Je hoeft het niet alleen te doen…

Een paar weken geleden vroeg ik in het blog ‘Waarom je je doelgroep echt moet leren kennen en durven kiezen’ om de uitdaging aan te gaan minimaal 3 mensen per week uit jouw doelgroep te spreken.

Wie uit je doelgroep heb je gesproken?

Natuurlijk ben ik benieuwd hoeveel mensen je al hebt gesproken en welke belangrijke informatie je uit deze gesprekken hebt gehaald. Of dat je misschien wel verkopen hebt kunnen doen.

In de gesprekken die ik heb gehad heb ik beide kunnen doen: interessante informatie verkregen en verkopen gedaan. Zoals het ook moet zijn natuurlijk als je een bedrijf hebt en dit wil laten floreren. En daar ben ik steeds meer zeker van: Workshoptrainer laten floreren 😉

Lekker voor je Marja, denk je misschien, maar wat heb ik eraan. Vorige week sprak ik nog een (inmiddels) klant die aangaf: ik heb al sinds 2014 bijna geen klanten binnengehaald. En al van alles geprobeerd! En collega’s van mij hebben volop werk. Wat doe ik verkeerd?

Daar gaan de gesprekken ook over. Interessante puzzels! Met mogelijke oplossingen. Er zijn altijd manieren om eruit te komen en voor elkaar te krijgen wat jij graag wilt. Daar ben ik van overtuigd. Je hebt iets belangrijks te delen in deze wereld!

Interessante informatie

Wat ik veel hoor is dat ondernemers al zoveel proberen:

  • Ik heb al van alles gedaan.
  • Ik ga niet nog een specifiekere doelgroep kiezen, want dan heb ik nog minder kans.
  • Ik heb blogs geschreven maar er komt geen reactie.
  • Ik geef webinars en dan schrijven er veel mensen in maar er komen er te weinig opdagen.
  • Op Facebook moet ik ook aan de slag, maar ik weet niet goed hoe en voor hoeveel budget.
  • Ik heb zelfs advertenties op Marktplaats gezet.

Als uit deze (vaak versnipperde) acties dan geen resultaat komt, komt dat jouw zelfvertrouwen niet ten goede.

Ontwerp van aanbod, marketing en verkoop (als je dat laatste al echt doet) lopen door elkaar en geven te weinig resultaat.

Wat kun je doen om te groeien?

Wat je kan helpen zijn de volgende zaken;

  • positieve mindset
  • focus
  • structuur in de vorm van overzichtelijke stappen
  • support

Een positieve mindset: kun je ontspannen en vertrouwen op jouw kennis en plannen? Als jij zelf ontspannen bent, dan help je ook jouw potentiële klanten ontspannen en vanuit die houding kun je de juiste beslissingen nemen.

Focus: durven kiezen en daar al je aandacht en energie op richten. Niet alle kanten uit en van alles uitproberen, maar keuzes maken en die ook heel goed doen. Elke dag een procent beter.

Structuur: de kans is heel groot dat jouw aanbod je klanten structuur biedt en dat jij jouw klanten bepaalde stappen laat doorlopen. Dat geldt echter ook voor jouzelf als ondernemer. Een aanbod doen of producten ontwikkelen en verkopen vraagt ook structuur en bepaalde stappen (5 stappen om precies te zijn 😉 ).

Support: je hoeft het niet alleen te doen. Sterker nog, als je alleen blijft zwoegen is de kans groot dat je jezelf steeds kleiner maakt. Zorg dat je een omgeving creëert die jou stimuleert, die je laat groeien.

Omdat ik deze punten in de gesprekken de afgelopen weken vaak zag terugkomen, wilde ik hiervoor snel een programma maken. Waarbij het voor iedereen mogelijk moet zijn om hier aan deel te nemen en een goed fundament onder je bedrijf neer te leggen. Je kunt het programma online volgen en om de week deelnemen aan een online mastermind groep die ik persoonlijk begeleid. Daarin kun je al je vragen stellen en geïnspireerd raken door de andere deelnemers. Ook vind je support in een besloten Facebookgroep.

De beloofde openingsaanbieding

Herken je bovenstaande punten en wil je aan de slag om ervoor te zorgen dat jij jouw aanbod stap voor stap ontwikkelt en een goede boterham verdient met leuke klanten?

Om de eerste stap te zetten heb ik een Online programma ontwikkeld: De kortste route naar succes. Je legt een solide basis onder jouw unieke programma’s, waarmee je klanten blij maakt en waarmee jij verdient wat je waard bent.

Bovendien had ik je een openingsaanbieding beloofd. En hier komt “An offer you can’t refuse aanbieding”: als lezer van deze nieuwsbrief ontvang je een korting van € 100 op de ook al aantrekkelijke investering van € 247. Dat houdt in dat jij met de kortingscode OA2016 voor € 147 mee kan doen aan dit programma, inclusief twee wekelijkse online coaching. We starten dan hopelijk met een leuke groep ondernemers vanaf dinsdag 14 juni!

Doe je mee?

Klik hier voor mer informatie of om het programma aan te schaffen.

Ik hoop je te spreken!

 

Comment Section

0 reacties op “Je hoeft het niet alleen te doen…

Plaats een reactie


*