Page content

article content

Jouw kennis is de beste marketingtechniek ooit!

Marketing en techniek

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik hou van techniek en nieuwe ontwikkelingen. Als ik dat soort dingen niet uitbesteed, kan ik daar zo hele dagen mee zoet zijn. 

Mijn man bijvoorbeeld vindt er helemaal niets aan. Als hij iets niet snapt, schakelt hij zijn it afdeling (ik dus;-) in.

Als je bezig bent met online marketing heb je sowieso een probleem, want dat barst van de techniek. Of je houdt ervan en je bent daardoor geneigd om er veel te veel aandacht en tijd aan te bestelden Of je komt niet in actie omdat je opziet tegen de techniek: Ooit wel eens een vlekkeloos webinar gegeven? Een video gemonteerd? Een nieuwsbrief verstuurd via een Autoresponder? Via Hootsuite je berichten op social media van tevoren ingepland?

Veel marketingopleidingen richten zich op technieken

Je leert alles van LinkedIn, Hootsuite, Mailchimp, webinars en video. Logisch ook dat deze opleidingen in trek zijn. We moeten allemaal wel een keer de schoolbanken in als we online marketing doen.

En toch raken we daarmee ook iets kwijt.

In onze ijver om alle technieken te leren, vergeten we de belangrijkste les in marketing. En dat is: de content.

Het gaat eerst om de content

Als je met de techniek begint, dan begin je achteraan. Het is alsof je een brug gaat bouwen en begint met het neerleggen van alle houten planken, in plaats van dat je eerst een fundering gaat bouwen op de rivierbodem.

Content is eerst, marketing komt pas daarna. Zo simpel is het eigenlijk. Het heet niet voor niets contentmarketing.

Als je dus aan marketing gaat doen voordat je de content op orde hebt, loop je wel aan tegen een probleem. Want vaak moet je dan nog uitzoeken wat de inhoud is van je nieuwsbrieven, video’s, webinars, e-boeken en social media berichten.

Dus voordat je met marketing gaat starten:

  • Wat is nu jouw unieke boodschap voor de wereld?
  • Hoe weet je nou of je teveel weg geeft in je gratis weggevers of juist te weinig?
  • Met welke boodschappen ga jij klanten overtuigen om JA tegen jou te zeggen?
  • In welke stappen help jij je klanten naar het resultaat dat zij wensen?
  • Hoe verdeel jij al jouw kennis over deze stappen, zodat je weet welk onderwerp je wanneer behandelt, en in welke vorm?

Ik wil het zelfs omdraaien.

Jouw kennis is de beste marketingtechniek ooit:

  • Als jouw programma’s heel erg goed zijn, dan vertellen potentiële klanten dat aan elkaar door. Tegen deze mond tot mond reclame kan geen enkele marketingtechniek op.
  • Jouw potentiële klanten vergeven jou de technische foutjes in bijvoorbeeld je webinar, op het moment dat de content waardevol genoeg is om te blijven luisteren.
  • Op het moment dat jij weet wat jouw verhaal is en je staat er helemaal achter, dan voel jij geen enkele belemmering meer om jouw programma’s te verkopen.
  • Op zo’n moment heb je geen moeite meer met de techniek van online marketing, omdat je weet waar je het voor doet. Je motivatie is veel groter en daarmee worden alle tegenvallers minder belangrijk.

In onze programma’s beginnen we altijd met de inhoud, en daarna kijken we naar de marketingtechnieken die het beste passen bij deze inhoud. Daarmee halen de Workshoptrainer klanten de beste resultaten.

Klik hier om te lezen wat zij zeggen!

Comment Section

0 reacties op “Jouw kennis is de beste marketingtechniek ooit!

Plaats een reactie


*