Ontdek hoe jij meer klanten kunt helpen met de kennis die je hebt.

Met dit stappenplan maak je een opvallend goede programma's die altijd voor minimaal 90% volgeboekt zijn.

Page content

article content

Meer expertstatus, meer impact, meer klanten met je trainingen

Geld verdienen met jouw kennis

Voor zelfstandig dienstverleners en dus waarschijnlijk ook voor jou, is het altijd weer een vraag hoe je geld kunt verdienen aan de kennis in je hoofd. Zeker sinds de opkomst van Google. Alle kennis is al ergens beschikbaar. Waarom zouden er eigenlijk nog klanten naar dienstverleners toegaan, als je toch alles op het internet kunt vinden?

De redenen dat er altijd klanten zullen blijven voor zelfstandig dienstverleners zijn er gelukkig ook:

  • Een zelfstandig dienstverlener levert je de juiste kennis in de juiste volgorde. Deze kennis is zo goed gestructureerd dat je er als klant meteen iets mee kunt.
  • Je hoeft niet biljoenen bits te doorzoeken op het internet voordat je de juiste informatie gevonden hebt. De zelfstandig dienstverlener heeft het zoekwerk al voor je gedaan.
  • De kennis die de zelfstandig dienstverlener je aanlevert is betrouwbaar. Dat moet je bij Google natuurlijk nog maar afwachten.
  • De goede zakelijk dienstverlener heeft over al deze kennis ook een eigen visie ontwikkeld. Een visie waar een klant zich bij kan aansluiten en die iets in zijn leven verandert.

De belangrijkste reden is echter dat een zelfstandig dienstverlener je helpt om iets te DOEN met alle kennis die je tot je neemt.

Je gaat ook niet voor je lol naar een zakelijk dienstverlener. Klanten kiezen voor een zelfstandig dienstverlener omdat de kennis en de adviezen die je daar krijgt jouw leven op een positieve manier veranderen.

Maar hoe vinden vraag en aanbod elkaar?

Hoe zoeken klanten de juiste zakelijk dienstverleners uit de enorme aantallen die er - ook weer op Google - te vinden zijn?

Dat antwoord is simpel.

Klanten zijn altijd op zoek naar de beste experts!

Als klant kun je je geld maar één keer uitgeven. Dan ga je dus zorgvuldig wikken en wegen. 

Een klant kiest voor een zakelijk dienstverlener op basis van:

  • De expertstatus: een klant kiest eerder voor de dienstverlener die al boeken heeft geschreven, die presentaties houdt en die blogs en artikelen publiceert over het onderwerp.
  • De betrouwbaarheid. Een potentiële klant leest de ervaringen van andere klanten om te kijken of de zakelijk dienstverlener de gedane beloftes heeft waargemaakt.
  • De aantrekkingskracht. Klanten kiezen vaak ook intuïtief voor die dienstverlener en niet voor de andere. Er is soms wel een klik, soms niet. Die klik is belangrijk.

Als jij zakelijk dienstverlener bent en je wilt opvallen bij potentiële klanten, dan is het dus essentieel dat jij werkt aan het verhogen van je expertstatus, de mate van betrouwbaarheid en je aantrekkingskracht.

Hoe kun je dat doen?

Een interessante vraag is: hoe doe je het nu? Ben je al content aan het produceren, heb je al een gratis weggever, geef je presentatie, heb je een boek geschreven? Moet je misschien alles nog opzetten.

Wat ik vaak merk in de gesprekken met potentiële klanten  is dat er vooral veel ideeën zijn, veel uitstelgedrag omdat de waan van de dag in de weg zit, niet weten waar te beginnen of gewoon weg een overdaad aan mogelijkheden: sociaal media, website, SEO, advertenties, landingspagina's, blogs, ebook, video, webinars, podcasts. Om over de inhoudelijke kant van trainingsprogramma's en workshops nog maar te zwijgen.

Dus wellicht kan een expert jou ook helpen

Kan ik gelijk eens toetsen wat jij eigenlijk vindt van mijn expertstatus, betrouwbaarheid en visie;-)

Geloof jij ook in jouw eigen weg, goed onderzoek naar jouw doelgroep en een goed onderbouwd verdienmodel, opvallend goede content, werken aan jouw trainersvaardigheden en een paar marketingtechnieken die jou passen als een warme jas in de wintertijd om die klanten te vinden die goed bij jouw visie en energie passen?

Dan maak ik de komende twee weken graag tijd voor 5 Wat-Is-Mijn-Kennis-Waard gesprekken. Wil jij één van die 5 ondernemers zijn, beantwoord dan via deze link een paar vragen.

Comment Section

13 reacties op “Meer expertstatus, meer impact, meer klanten met je trainingen


Door Wilma op 22 november 2016

Your answer was just what I nedede. It's made my day!


Door kredit online privat chat op 7 februari 2017

Normally I do not read post but on this blogs I wish to say that this write-up very compelled me to check out and do so! Your writing style has been surprised me. Thanks, quite nice article.


Door http://www.hackcheatstool.us/ op 26 februari 2017

"we don't give out bags because people use them to steal". I understand that people to steal however I don't so if you must lump me into a group then you really don't appreciate my business. I really hate when there is a store that you really like but the customer service is bad. I sometimes feel that way about Old Navy and Children's Place but I am not sure that I would totally quit shopping there. This was a good post Audi!




Door temporary insurance quotes op 9 maart 2017

non je pense qu'ils assument bien ce hit, quand ils l'ont joué au Hellfest c'était la grosse fiesta dans le public. Ils en ont même fait une belle version acoustique sur le live "Allmost Unplugged".





Door http://www.wilmerroca.com/progressive-compare.html op 9 maart 2017

Segala sesuatu itu sebenarnya mudah asal kita tahu caranya dan senang serta terbiasa mengerjakannya.Bila kita tidak tahu caranya, apalagi malas mengerjakannya, dijamin sukar deh. Bisnis yang sedang saya jalankan sekarang juga sangat mudah lho.




Plaats een reactie


*