Page content

Wat is jouw Ultieme Uitkomst?

article content

Wat is jouw Ultieme Uitkomst?

Vorige keer schreef ik over het belang van in gesprek zijn met je doelgroep. Ik plan elke dag gesprekken met meerdere mensen uit de doelgroep van Workshoptrainer en dat bevalt goed.

In deze gesprekken gaat het vaak over doelen en resultaten. Wat zijn de resultaten die je wilt dat jouw klanten boeken met de groepsprogramma’s en welk resultaat wil jij als trainer/ondernemer boeken?

Zelf werk ik al jaren met de Ultieme Uitkomsten Strategie. Voor bedrijven, teams en project managers met wie wij aan de slag zijn, maar ook voor mijzelf, zowel zakelijk als privé.

Wat is de Ultieme Uitkomsten Strategie?

Het is een set van drie vragen die ervoor zorgen dat je met veel meer voldoening prachtige resultaten boekt.

Dat komt omdat de vragen ervoor zorgen dat jij heel duidelijk weet wat je echt wilt en waarom!

Dat er emotie in die uitkomst zit, motivatie en drive die jou in beweging zet én meerdere mogelijkheden biedt om het resultaat te bereiken. Als het niet linksom is dan rechtsom. Je ziet meerdere alternatieven.

Een geweldige Ultieme Uitkomst inspireert niet alleen jouzelf maar ook anderen. Als je jouw Ultieme Uitkomst noemt dan willen mensen je helpen, tips geven omdat ze voelen dat het belangrijk is.

Het is een set van drie belangrijke vragen in deze specifieke volgorde:

1. Wat is mijn Ultieme Uitkomst? Wat is het resultaat dat ik echt wil behalen?
2. Waarom wil ik dit? Met welk doel? Wat levert het mij op?
3. Mogelijke acties: wat kan ik doen om dit resultaat te bereiken?

Een mooie Ultieme Uitkomst en een grote waarom. Als het goed is zet een Ultieme Uitkomst je in beweging. Dan wil je deze uitkomst snel en goed neerzetten. Dan haal je motivatie uit jouw Waarom.

Een voorbeeld uit een gesprek vorige week is een onderneemster die kennis heeft om veel meer vrouwen een natuurlijke, pijnloze bevalling en een geweldige ervaring mee te laten maken.  Een prachtige Ultieme Uitkomst. Haar redenen waar om zij dit graag wil: bevallingen worden te veel gemedicaliseerd, er wordt snel over pijnbestrijding gesproken en angst aangepraat. Terwijl het een hele natuurlijke mooie ervaring hoort te zijn.

Vanuit deze uitkomst en een grote waarom is het veel makkelijker om te bedenken wat je kunt doen, wat je gaat doen, wat je hebt te doen: een boek schrijven, groepsprogramma’s ontwikkelen, verloskundigen en specialisten benaderen, bloggen, yoga teachers benaderen enzovoort.

Als je echt weet wat je wilt en waarom, kun je starten!

Voor mij is de Ultieme Uitkomst voor Workshoptrainer: werken met ondernemers en professionals om de waardevolle kennis die zij hebben om te zetten in super goede workshops en trainingsprogramma’s, die zij met gemak verkopen, waardoor deze kennis weer verder verspreid kan worden en zij zelf een goede boterham verdienen.

Meer vrouwen een natuurlijke pijnloze bevalling, meer peuters met een goede taalontwikkeling naar het basisonderwijs, mensen die echt leren luisteren waardoor conflicten niet eens meer ontstaan, bedrijven die met gemak leren om duurzamer te ondernemen, HR managers die echt begrijpen dat een Gelukkig gezin loont, om zo maar een paar voorbeelden te noemen.

Waarom?

Omdat de wereld daar beter en mooier van wordt, omdat ik geloof in ondernemerschap, groei, onafhankelijkheid, omdat dit ondernemers helpt te groeien en financieel onafhankelijk te worden, omdat het ontslagen professionals, die niet gemakkelijk meer aan een nieuwe baan komen, de gelegenheid biedt om op deze manier met hun ervaring en kennis hun onafhankelijkheid te bewaren, om het ondernemerschap te stimuleren en nog veel meer:-)

“Dream no small dreams for these have no power to move the hearts of men” (or women;-)

– Johann Wolfgang von Goethe –

Ik kan er nogal enthousiast over worden, zoals je misschien merkt!

En ik wil er jou ook graag in uitdagen. Dus wat is jouw Ultieme Uitkomst als ondernemer, als trainer? En vooral Waarom? Wat is jouw motivatie, jouw drive.

Ik hoor het heel graag van je en beloof dat ik zal reageren op jouw Ultieme Uitkomst en je Waarom als je die mij laat weten. Dat kan door onder aan de blog te reageren. Je hoort dan zeker van mij.

Comment Section

12 reacties op “Wat is jouw Ultieme Uitkomst?


Door Dragon op 22 november 2016

This inomfoatirn is off the hizool!



Door affordable car insurance after accident op 7 maart 2017

and sometimes I just want to get my experience out. I want to say to the world, you are not the only one going through this. This is waht I did and you can do the same. A friend of mine recently told me that she didn’t feel like doing anything one day, but she remembered reading my essay and it helped her. That is my reward!Linda Cacaci





Door affordable auto insurance norwood ma op 9 maart 2017

Loved seeing all of those photos! I would love to go there someday! I just found your blog so I will need to put it on my blogs that I like to visit so I can remember to visit you again soon!Ulrike


Door http://www.ristoranteantica.com/fred-loya-auto-insurance-dallas-texas.html op 9 maart 2017

c024fEt puis tu sais, ça m’arrive de temps en temps de passer par Genève ou Zürich et quand je vois la quantité de grosses cylindrées qui circulent dans les rues, les magasins de luxe un peu partout, les Mövenpick qui regorgent de victuailles, etc… ça ne me donne vraiment pas l’impression que la Suisse s’est mise au développement durable.Dissonance cognitive : tu comprends ce que j’essaye d’exprimer ici? C’est quand les actes ne rejoignent absolument pas la pensée… 745



Door http://www.parishofardboe.com/insurance-carrier-ratings.html op 9 maart 2017

An awesome post of awesomeness! 😀 ♥ PS No 'rik rak' in that little haul of mine yesterday, hard to fine really. Last week I went to a really cool shop in town looking for them little pompoms on a trim and they didn't have any so went to a well know store and they had some but they wanted over $9 a metre! They were 'aving a larf I can tell yer!



Plaats een reactie


*