Vorige week tijdens de live Masterclass hoorde ik het weer:
“Ik kan niet kiezen, wil heel veel dingen aanbieden maar iedereen roept dat je moet focussen. Terwijl ik juist zo veelzijdig ben en ook wel raakvlakken zie tussen alles wat ik kan aanbieden.”
“Herkenbaar”, reageerde de volgende deelnemer direct!
Waarom moet je dan toch kiezen?
Er zijn verschillende redenen om te willen kiezen.
Van mij moet je nooit iets. Het is jouw bedrijf dus jij maakt de regels.
Ik geloof echter wel dat het niet om jou gaat.
Jouw bedrijf, jouw regels, maar het gaat niet om jou.
Het gaat om jouw klanten of jouw potentiële klanten.
Wat is het makkelijkste haakje? Hoe krijg je ze geïnteresseerd?
Ik geef een paar voorbeelden.
Je weet alles over voeding en wat de overweldigende effecten dit op het gehele welzijn van mensen heeft.
Klanten zullen waarschijnlijk ook afvallen maar als expert vind jij het effect op hun gezondheid en welzijn eigenlijk veel waardevoller en belangrijker. Toch zou je kunnen kiezen voor het ‘haakje’ of de ingang: mensen die af willen vallen. Eenmaal in het programma geeft dit de mogelijkheid om te leren wat voeding verder nog kan doen voor hun gezondheid.
Of een ander voorbeeld:
Bij de leiderschapsprogramma’s van de Project Leadership Academy komen in de gesprekken met potentiële deelnemers vooral volgende onderwerpen ter sprake:
beter leidinggeven aan jouw afdeling of jouw team
hoe om te gaan met teamleden die ja zeggen en nee doen
wat te doen met mensen die hun verantwoordelijkheid niet nemen
Eenmaal in het progamma gaat het echter vooral over zichzelf: je kunt pas leidinggeven aan anderen als je leiding kunt geven aan jezelf. Hoe neem jij volledige verantwoordelijk over jouw gedrag en het effect daarvan op anderen? En gaan ze zelfs mediteren:-)
Een tweede reden
Een andere belangrijke reden om te kiezen kan zijn: Zet één product of programma heel goed neer!
Houd het simpel voor jouw klant en voor jezelf. Wat bedoel ik daarmee? Zeker als je als ondernemer veel ideeën hebt wat je allemaal zou kunnen aanbieden, is de kans groot dat het niet van de grond komt of dat jouw klant in jouw aanbod door de bomen het bos niet meer ziet.
Dus hoe zou het er voor jou uitzien als je één product of één programma uitwerkt en aanbiedt. Zorgt dat dit progamma lekker loopt; zowel de resultaten die jouw klanten halen met dit ene programma als een simpele marketing en verkoop strategie die zorgt voor een continue stroom deelnemers. En dat je jezelf daarna weer de vrijheid geeft om een volgend product of programma te maken. Pas als dit eerste programma lekker loopt en omzet oplevert.
Het mag ook makkelijk
Twee belangrijke redenen om toch te kiezen! Die het jouw klant en jou vooral makkelijker maken. En dat is fijn toch. Het hoeft niet moeilijk te zijn om lekker te ondernemen. Soms zijn we zo hard aan het werk of zelfs aan het ploeteren dat je dat wel eens vergeet. Het mag ook makkelijk!
Je kunt al snel starten
Word je hier enthousiast van en zou je snel willen starten. Een workshop maken zou een mooie start kunnen zijn! Maar dan wel een opvallend goede workshop!
Op 8 mei kun je deelnemen aan de live Workshop: Maak een Opvallend Goede Workshop. Het is van 13.00 tot 16.00 uur in Loenen aan de Vecht. Er is plek voor ongeveer 20 ondernemers en de zaal is zich al lekker aan het vullen!
De investering is bewust een no-brainer aanbieding. 49 euro.
Klik hier om je aan te melden!
Zie ik je daar om samen aan de slag te gaan met jouw workshop?