Je hoeft het niet alleen te doen…
22 augustus 2018 
2 min. leestijd

Je hoeft het niet alleen te doen…

Als er iets belangrijk is als ondernemer is het om in gesprek te blijven met jouw huidige klanten over wat ze echt van je willen leren en natuurlijk jouw potentiële doelgroep. Dus mijn vraag aan jou is:

Wie uit je doelgroep heb je deze week gesproken?

En welke belangrijke informatie heb je uit deze gesprekken gehaald. Of welke verkopen heb je kunnen doen.

In de gesprekken die ik heb gehad heb ik beide kunnen doen: interessante informatie verkregen en verkopen gedaan. Zoals het ook moet zijn natuurlijk als je een bedrijf hebt en dit wil laten floreren.

Lekker voor je Marja, denk je misschien, maar wat heb ik eraan. Vorige week sprak ik nog een (inmiddels) klant die aangaf: ik heb al een veel te lange tijd  bijna geen klanten binnengehaald. En al van alles geprobeerd! En collega’s van mij hebben volop werk. Wat doe ik verkeerd?

Daar gaan de gesprekken ook over. Interessante puzzels! Met mogelijke oplossingen. Er zijn altijd manieren om eruit te komen en voor elkaar te krijgen wat jij graag wilt. Daar ben ik van overtuigd. Je hebt iets belangrijks te delen in deze wereld!

Interessante informatie

Wat ik veel hoor is:

  • Ik heb al van alles gedaan.
  • Ik ga niet nog een specifiekere doelgroep kiezen, want dan heb ik nog minder kans.
  • Ik heb blogs geschreven maar er komt geen reactie.
  • Ik geef webinars en dan schrijven er veel mensen in maar er komen er te weinig opdagen.
  • Op Facebook en Instagram moet ik ook aan de slag, maar ik weet niet goed hoe en voor hoeveel budget.
  • Ik heb zelfs advertenties op Marktplaats gezet.

Als uit deze (vaak versnipperde) acties dan geen resultaat komt, komt dat jouw zelfvertrouwen niet ten goede.

Ontwerp van aanbod, marketing en verkoop (als je dat laatste al echt doet) lopen door elkaar en geven te weinig resultaat.

Wat kun je doen om te groeien?

Wat je kan helpen zijn de volgende zaken:

  • positieve mindset
  • focus
  • structuur in de vorm van overzichtelijke stappen
  • support

Een positieve mindset: kun je ontspannen en vertrouwen op jouw kennis en plannen? Als jij zelf ontspannen bent, dan help je ook jouw potentiële klanten ontspannen en vanuit die houding kun je de juiste beslissingen nemen.

Focus: durven kiezen en daar al je aandacht en energie op richten. Niet alle kanten uit en van alles uitproberen, maar keuzes maken en die ook heel goed doen. Elke dag een procent beter.

Structuur: de kans is heel groot dat jouw aanbod je klanten structuur biedt en dat jij jouw klanten bepaalde stappen laat doorlopen. Dat geldt echter ook voor jouzelf als ondernemer. Een aanbod doen of producten ontwikkelen en verkopen vraagt ook structuur en bepaalde stappen (5 stappen om precies te zijn 😉 ).

Support: je hoeft het niet alleen te doen. Sterker nog, als je alleen blijft zwoegen is de kans groot dat je jezelf steeds kleiner maakt. Zorg dat je een omgeving creëert die jou stimuleert, die je laat groeien.

Alle vier de bovenstaande punten: werken aan je mindset, focus aanbrengen, met een structuur en stappenplan werken en support maken onderdeel uit van het traject Succesvolle Groepsprogramma’s Maken en Verkopen.

Gratis online mini training

En om je te helpen hier de eerste stappen in te zetten, heb ik een gratis online mini training opgezet: Jouw Workshops Goed én Vol. Je kunt direct beginnen als je je aanmeldt. Je ontvangt 7 mails met duidelijke voorbeelden, inspirerende verhalen en korte opdrachten. We ronden de training af met een verdiepende Masterclass waar wij samen nog iets verder de diepte ingaan op het maken van een lucratief aanbod en waar jij jouw vragen kan stellen.

Klik hier om je aan te melden voor de gratis online training

Over de schrijver
Reactie plaatsen

Volg je mij al op Instagram?