Ontdek hoe jij meer klanten kunt helpen met de kennis die je hebt.

Met dit stappenplan maak je een opvallend goede programma's die altijd voor minimaal 90% volgeboekt zijn.

Page content

article content

Sorry, ik ben niet zo goed met cijfers….

Even rekenen

“Wat bied je op dit moment aan?”
Antwoord: Coachingsessies.
“Wat kost een sessie?”
Antwoord:  Het kost 75 euro per sessie en meestal heb ik zo’n vier tot zes sessies nodig.
“Oke, dus hoeveel kost dan een coachtraject?”
Antwoord: Eh, nou zeg maar 6 x 75 euro.
“Is hoeveel?”
Antwoord: Tsja even rekenen, ik ben niet zo goed met cijfers.

Het zijn de letterlijke antwoorden die ik een coach op een seminar vorige week hoorde zeggen. En ik weet dat het voor veel van de Workshoptrainer klanten ook zo is.

Toch schrik ik er van.

Hoezo niet goed met cijfers?

Waarom blijven we onszelf dat vertellen? Maar goed dat is een andere discussie en eigenlijk niet eens het belangrijkste van wat ik je wil vertellen.
De volgende vraag was:

“Hoeveel zou je om willen zetten per jaar?”
De magische 100.000 werd weer genoemd!

Doe dan nog maar even een rekensom:

450 euro voor 6 sessies. 100.000/450 is 222 trajecten die je per jaar hebt te verkopen: 1333 sessies per jaar, 5,55 sessies per dag als je 240 dagen werkt. Prachtige getallen trouwens; 222, 1333, 5,55:-) maar natuurlijk veel te veel werk.
Deze rekensommen zijn vaak een eye opener voor mensen. Dat gaat zo niet werken. Ik zal het anders moeten doen.

Anders. Maar hoe dan?

Door een ander aanbod te doen. Door zelf ook anders te denken. Niet meer jouw offerte af laten hangen van de vraag van een klant en de inschatting hoeveel uur jij daarvoor aan de slag gaat tegen een uurtarief.

Maak een aanbod

Door een aanbod te maken van de resultaten die jij kan behalen met jouw kennis.

Zoals bijvoorbeeld Jody Hoogendoorn van de Pinacademie. Jody heeft 190.000 (!) volgers en hoort tot de top 5 van de Nederlandse pinners. Zij kan een geweldig aanbod maken (en dat gaat ze ook doen:-) om ondernemers te leren met Pinterest gericht én gratis verkeer naar je website te halen (en daarmee meer verkoop).

Wist je dat het op Pinterest echt om jouw content gaat (en niet om jouw eigen hoofd;-) elke klik op een pin naar jouw website verwijst, je niet met video’s hoeft te werken, eens een pin altijd een pin (je post verdwijnt niet in je tijdlijn), je niet op comments hoeft te reageren want daar houdt niemand zich mee bezig op Pinterest en last but not least; je hoeft je content niet te promoten want je kunt niet eens adverteerden;-)) Ik wist zelf ook niet dat ik zo’n grote kans liet liggen.

Een aanbod kun je baseren op de waarde die je levert i.p.v. jouw uurtarief. Op de heldere belofte die jij een klant kan doen. Voor klanten trouwens met wie jij het ook heel leuk vindt om mee te werken. Zoals Jody bijvoorbeeld. De VIP dag gisteren was een feestje.

Of zoals bijvoorbeeld Petrine van Olst die mij schreef:

Het mooiste dat ik van Marja heb geleerd is dat ik niet moet denken aan wat het mij oplevert, maar aan wat het de klant oplevert. Je moet zogezegd een probleem oplossen voor de klant en je hebt zijn aandacht. Door de  structuur van Workshoptrainer aan te brengen in mijn hersenspinsels kan ik nu de markt op met mijn idee.

Nu is je kans!

Er is zoveel moois te doen met jouw kennis. Niet alleen 1 op 1 maar ook zeker in groepsverband of online. De mogelijkheden zijn eindeloos. Je bereikt meer mensen, hebt meer impact en je verdient een goede boterham.

Interessante gedachte?

Wil je eens sparren? Elke week reserveer ik een paar plekken om met ondernemers te sparren over wat hun kennis waard kan zijn. Een Wat-Is-Mijn-Kennis-Waard-Gesprek😉 Klik op de link om een gesprek aan te vragen. Het is online en gratis.

Comment Section

0 reacties op “Sorry, ik ben niet zo goed met cijfers….

Plaats een reactie


*